dijous, 3 de setembre del 2020

L1: PORTADA

Comencem un nou curs i encapçalarem els nostres treballs fent una portada al bloc de dibuix.

Necessitarem: llapis, goma, regle i colors de plastidecor i/o retoladors.

En la portada aplicarem nocions ja apreses:

PARAL·LELISME I PERPENDICULARITAT

TIPUS DE RELACIONS ENTRE CIRCUMFERÈNCIES

QUADRILÀTERS

COLORS CÀLIDS I FREDS

 A vorer què recordem! Aquest treball ens servirà per a refrescar la memòria.

Els passos per a crear la portada són:

1r) A llapis i amb l'ajuda del regle, dividir la làmina del bloc en 10 espais desiguals, tal qual la imatge. Açò s'aconsegueix fent un altre marge de 4 cm allargant les línies fins al marge negre de la nostra làmina i dividint l'espai resultant interior en dues parts iguals amb una línia horitzontal.

Fixeu-vos que als extrems quedaran 4 quadrats de 4x4 cm!

2n) Escriure a llapis en l'espai nº 9 amb lletra gruixuda i el més centrat possible "3r EPVA".

3r) A partir d'ací ja a color fer línies de la següent manera:

- en els espais nº1, 2, 3 i 4 (els quatre quadrats dels extrems) diferents tipus de relacions entre circumferències. 

Les recordeu? Concèntriques, secants,... Dibuixeu-les a mà alçada. No cal utilitzar el compàs. Tampoc és necessari que queden perfectes!

- en els espais nº5, 6, 7 i 8 diferents tipus de quadrilàters. 

A banda del quadrat i el rectangle, quins recordeu? Dibuixeu-los!

- en el fons de l'espai nº 9 fer línies de color paral·leles. Procurant mantindre la direcció que decidau en tot l'espai. Continueu practicant a mà alçada.

L'interior de "3r EPVA" quedarà en blanc de moment.

- i, en l'espai nº10 poseu el vostre nom d'una manera totalment lliure. Podeu iniciar-lo a llapis per a donar-vos més confiança.

4t) Pinteu l'interior de cada forma creada de manera que:

- en els espais nº1, 2, 3 i 4  els colors siguen càlids. A tinta plana, és a dir, tota la forma plena de color.

- en els espais nº5, 6, 7 i 8  els colors siguen freds. A tinta plana també.

. els espais entre paral.leles del fons de l'espai nº9 queden plens amb colors càlids de nou. No importa que les línies no siguen de la mateixa gamma.

L'interior de "3r EPVA" el pinteu al vostre gust i l'espai nº10 igual.

 Seria interessant que no quedaren excessius espais en blanc o cap.

Com l'any passat no donarem el tema del color. Tot seguit us deixe una imatge sobre aquests conceptes de càlids i freds.

Tot seguit us deixe l'esquema resum de la proposta:


I un exemple fet per Marc:




diumenge, 24 de maig del 2020

8. DEL 25 DE MAIG AL 5 DE JUNY.

           Per a la setmana del 25 al 29 de maig:
           L'activitat continuarà ampliant-se repetint les figures geomètriques com si tornàreu a començar fins a omplir tot el format A4. 
            La geometria és fantàstica per a crear composicions ordenades en estructures.
            Comprovareu que sorgeixen dodecàgons que interseccionen entre sí i que amb una sola línia feta amb el regle coincideixen vèrtexs i costats dels diferents polígons.
             Us quedarà una composició (xarxa poligonal combinada) com la següent:
           Una vegada feta, tindreu una setmana més per a crear mòduls (forma que es repeteix) en ella i realitzar un disseny espectacular.
           Molts de vosaltres vau emprar ja el color per omplir tota la superfície del polígon i indreu dificultat per poder crear mòduls. No us preocupeu. Continueu pintant al gust que segur també quedarà interessant. 
            Quan acabeu m'ho envieu per correu.

diumenge, 17 de maig del 2020

7. SETMANA DEL 18 AL 22 DE MAIG

Continuem la xarxa poligonal combinada iniciada la setmana passada ampliant-la de la següent manera:

1) Unir els vèrtexs exteriors dels quadrats amb una recta.
     Si ho haveu fet bé medirà 3 cm. I us eixiran 6 rectes.
2) De cada recta i a partir d'ella feu quadrats. Us eixiran 6 en total (de costat cada u d'ells de 3 cm).
     Este pas correspon als 6 quadrats de línia blava que apareixen en l'exemple de la part inferior.
3) Feu a partir de cada costat exterior de 3 cm dels quadrats (de línia negra) de la setmana passada un hexàgon. Us eixiran 6 en total i se n'adonareu que només heu de dibuixar 3 costats nous perquè els altres 3 coincideixen amb els quadrats fets.
Els hexàgons de la part superior i inferior quedaran amb una porció fora del format A-4. No us preocupeu perquè no es notarà quasi.

Exemple:


diumenge, 10 de maig del 2020

6. SETMANA DE L'11 AL 15 DE MAIG

Anem a iniciar una xarxa poligonal combinada.

Per a la setmana de l'11 al 15 de maig:

1) Al centre d'una làmina de dibuix fer una circumferència de radi 3 cm amb el compàs.
2) Inscriure en ella un hexàgon regular.
3) Fer quadrats a partir de cada costat de l'hexàgon cap a l'exterior de la figura. Evidentment, sorgiran 6 quadrats de costat 3 cm.
4) Retolar l'hexàgon i els quadrats.



diumenge, 3 de maig del 2020

5. SETMANA DEL 4 AL 8 DE MAIG


Després d’una setmana on haveu endevinat les 3 peces enviades per a Pasqua, anem a rescatar el tema de les xarxes poligonals.
Per a esta setmana farem una composició lliure amb una xarxa hexagonal. Heu d'omplir tota una làmina A4 amb el mateix mòdul i aplicar-li color.
Per a orientar-vos, tot seguit us passe informació vista a classe, un recordatori de com es feia un hexàgon regular i exemples de composicions.

1) Informació vista a classe:



          2) Recordatori de com es feia un hexàgon regular:

           Al següent enllaç recordaràs com es dibuixa un hexàgon regular amb el compàs i partint de dues perpendiculars. 

https://www.youtube.com/watch?v=mmEX4HLJlhk

          3) Exemples de composicions.
         

                                        

       



dimecres, 8 d’abril del 2020

4. JUGUEM A PASQUA!

Tot seguit, peces de companys per a endevinar com són en 3D (cavallera o isomètrica).
Recordeu enviar-me la solució al correu per poder elaborar el rànquing.

diumenge, 5 d’abril del 2020

3, SETMANA DEL 6 AL 8 D’ABRIL DE 2020 + PASQUA



       Espere que els diferents continguts i propostes d’aquest blog creat per a poder continuar amb la matèria de Plàstica en el nostre confinament us serveixca més per a reforçar continguts d’una manera amena i no pas per a agobiar-se. Ja tenim prou amb el virus!

De fet, per a esta curta setmana de 3 dies i els següents de Pasqua us vaig a proposar una mena de joc. Però, el primer que farem serà:

1) Corregir l’activitat anterior. 
La peça solució és: 

Al vostre correu us he enviat les instruccions d'esta entrada i un video per a què comproveu el procés per a arribar a la solució. 
            Mireu-lo bé! I compareu-lo amb el que haveu fet vosaltres. Alguns, estàveu a un no res d’aconseguir la peça en 3D, altres, tindran que modificar inclús el cub inicial.

2) Ara sí, anem a jugar! El joc consistirà en endevinar la peça que un/a company/a s’ha inventat! Així que, el primer que farem serà “inventar” la peça.
Procureu no crear-les molt difícils!
Comencem!
Us guie indicant-vos els passos. Tindrem tota la Pasqua per a anar fent-los però, no es retardeu en iniciar-se. Els passos són:
1.                 Al costat de l’activitat anterior, en el full quadriculat, inventar-se una peça 3D que càpiga dins un cub com el que acabàvem de fer (és a dir, partint d’un cub de 8x8 quadrats i profunditat de 4 diagonals de quadrats).
2.                    A la part inferior, dibuixar les seues 3 vistes principals.
3.                    Enviar-ho a la professora per a la seua correcció (peça inventada i vistes).
4.             Una vegada corregit, la professora publicarà només les 3 vistes a una nova entrada d’aquest blog titulada “Juguem a Pasqua!”. A les 3 vistes de l’alumne/a se li assignarà un nº de peça de manera que, de moment, no apareixerà el vostre nom.
ANEM A EVITAR QUE US PREGUNTEN COM ÉS EL RESULTAT!
5.        Qualsevol alumne/a podrà triar qualsevol de les vistes publicades, i intentar endevinar-la dibuixant-la en 3D conforme estàvem fent (cavallera en 8x8x4 quadrats).
6.          Una vegada, crega tindre-la li la enviarà a la professora qui li donarà la consideració de correcta i vàlida o d’incorrecta (i en conseqüència, per a tornar a fer).
7.                    L’alumne/a haurà de fer quantes peces vullga (2 mínim estaria bé)
8.                    La professora farà un llistat controlant quantes peces ha fet cada alumne i quins nombres ha triat.
9.                    Els alumnes que més peces facen ocuparan les primeres posicions.
10.                La professora publicarà els 8 primers llocs d’ aquest llistat a la mateixa entrada i l’alumne/a podrà vorer com va el joc recordant que NO ES TRACTA DE COMPETIR. ES TRACTA DE PASSAR UN TEMPS DIVERTIT MENTRE APRENEM!
11.                Quan s’acabe Pasqua s’acabarà el joc i la professora publicarà de quin alumne era cada peça.

Ànims i endavant!

ELS NOSTRES AUDIOVISUALS

FELICITACIÓ DE NADAL 2022         REGAL PER A XAXI (PROJECTE LINGÜÍSTIC XÀTIVA - XIRIVELLA),  juny 2023