Es pot donar:
-
La continuïtat a l'espai: Línies virtuals, direcció dels personatges i dels seus gests i mirades.
-
La continuïtat en el vestuari i a l'escenari : Ja que les pel·lícules no es registren seguint el guió seqüencial, cal assegurar-se que el vestuari dels personatges i el seu entorn no canvien sense raó.
-
La continuïtat en la il·luminació: Que no hi hagi canvis sobtats de tonalitat dins d'un mateix espai i seqüència.
La continuïtat d'interpretació: També és molt important que els actors i actrius cuidin la continuïtat, no només espacial (cap a on es dirigeixen, etc.) sinó de la seva interpretació. Han de cuidar factors com el to de veu i l'expressivitat perquè resulti natural en cada canvi de pla.
Tot seguit es mostren alguns fallos de ràcord en pel·lícules:
Ara us mostre un gag de José Mota on s'aprofita d'aquets "fallos" per donar risa. La trama ens conta com Gregorio Cañas acudeix al metge per una estranya malaltia: sofreix de problemes de ràcord. Afortunadament, gens que no puga arreglar-se amb un bon pla seqüència de quaranta dies.:
Martin i La Voz ens expliquen açò de la continuïtat narrativa així:
ACTIVITAT
1ª Ara intentarem fer riure amb "fallos" de ràcord, com José Mota.
Repartida la classe en grups, cada grup haurà d'establir un diàleg on la càmera girarà sobre el seu eix (paneo) cap un personatge i cap a l'altre, hi havent tall entre els plans i canvis en la continuïtat narrativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada